• pagina_banner01

Nutizie

Capisce a misurazione di e dimensioni di i campioni in i testi di meccanica di i materiali

In i testi di ogni ghjornu, in più di i parametri di precisione di l'equipaggiu stessu, avete mai cunsideratu l'impattu di a misurazione di a dimensione di u campione nantu à i risultati di i testi? Questu articulu cumminerà norme è casi specifici per dà qualchi suggerimenti nantu à a misurazione di a dimensione di certi materiali cumuni.

1. Quantu l'errore in a misurazione di a dimensione di u campione affetta i risultati di a prova?

Prima, quantu hè grande l'errore relativu causatu da l'errore. Per esempiu, per u listessu errore di 0,1 mm, per una dimensione di 10 mm, l'errore hè di 1%, è per una dimensione di 1 mm, l'errore hè di 10%;

Siconda, quanta influenza hà a dimensione nant'à u risultatu. Per a formula di calculu di a resistenza à a flessione, a larghezza hà un effettu di primu ordine nant'à u risultatu, mentre chì u spessore hà un effettu di secondu ordine nant'à u risultatu. Quandu l'errore relativu hè u listessu, u spessore hà un impattu più grande nant'à u risultatu.
Per esempiu, a larghezza è u spessore standard di u campione di prova di piegatura sò rispettivamente 10 mm è 4 mm, è u modulu di piegatura hè 8956 MPa. Quandu a dimensione attuale di u campione hè inserita, a larghezza è u spessore sò rispettivamente 9,90 mm è 3,90 mm, u modulu di piegatura diventa 9741 MPa, un aumentu di quasi u 9%.

 

2. Chì ghjè a prestazione di l'equipaggiu cumunu di misurazione di a dimensione di u campione?

L'apparecchi di misurazione dimensionale più cumuni attualmente sò principalmente micrometri, calibri, spessorimetri, ecc.

A gamma di micrometri ordinarii ùn supera generalmente micca i 30 mm, a risoluzione hè di 1 μm, è l'errore massimu d'indicazione hè di circa ± (2 ~ 4) μm. A risoluzione di micrometri d'alta precisione pò ghjunghje à 0,1 μm, è l'errore massimu d'indicazione hè di ± 0,5 μm.

U micrometru hà un valore di forza di misurazione costante integratu, è ogni misurazione pò ottene u risultatu di misurazione in cundizioni di forza di cuntattu costante, chì hè adatta per a misurazione di a dimensione di materiali duri.

A gamma di misurazione di un calibru cunvinziunale ùn hè generalmente micca più di 300 mm, cù una risoluzione di 0,01 mm è un errore d'indicazione massimu di circa ± 0,02 ~ 0,05 mm. Certi calibri di grande dimensione ponu ghjunghje à una gamma di misurazione di 1000 mm, ma l'errore aumenterà ancu.

U valore di a forza di serraggio di u calibru dipende da l'operazione di l'operatore. I risultati di misurazione di a stessa persona sò generalmente stabili, è ci serà una certa differenza trà i risultati di misurazione di diverse persone. Hè adattatu per a misurazione dimensionale di materiali duri è a misurazione dimensionale di certi materiali morbidi di grande dimensione.

A corsa, a precisione è a risoluzione di un calibru di spessore sò generalmente simili à quelle di un micrometru. Quessi dispositivi furniscenu ancu una pressione costante, ma a pressione pò esse aghjustata cambiendu u caricu nantu à a cima. In generale, questi dispositivi sò adatti per misurà materiali morbidi.

 

3.Cumu sceglie l'equipaggiu di misurazione di a dimensione di u campione adattatu?

A chjave per sceglie l'equipaggiu di misurazione dimensionale hè di assicurà chì si possinu ottene risultati di prova rappresentativi è altamente ripetibili. A prima cosa chì duvemu cunsiderà sò i parametri basi: gamma è precisione. Inoltre, l'equipaggiu di misurazione dimensionale cumunamente adupratu cum'è micrometri è calibri sò equipaggiu di misurazione di cuntattu. Per alcune forme speciali o campioni morbidi, duvemu ancu cunsiderà l'influenza di a forma di a sonda è di a forza di cuntattu. In fatti, parechje norme anu prupostu requisiti currispondenti per l'equipaggiu di misurazione dimensionale: ISO 16012: 2015 stipula chì per e spline stampate à iniezione, i micrometri o i calibri di spessore micrometrichi ponu esse aduprati per misurà a larghezza è u spessore di i campioni stampati à iniezione; per i campioni lavorati, si ponu ancu aduprà calibri è equipaggiu di misurazione senza cuntattu. Per i risultati di misurazione dimensionale di <10 mm, a precisione deve esse in ± 0,02 mm, è per i risultati di misurazione dimensionale di ≥ 10 mm, u requisitu di precisione hè ± 0,1 mm. GB / T 6342 stipula u metudu di misurazione dimensionale per e materie plastiche schiumose è a gomma. Per certi campioni, i micrometri è i calibri sò permessi, ma l'usu di micrometri è calibri hè strettamente stipulatu per evità chì u campione sia sottumessu à forze elevate, risultendu in risultati di misurazione imprecisi. Inoltre, per i campioni cù un spessore inferiore à 10 mm, a norma raccomanda ancu l'usu di un micrometru, ma hà requisiti stretti per a tensione di cuntattu, chì hè 100 ± 10 Pa.

GB/T 2941 specifica u metudu di misurazione dimensionale per i campioni di gomma. Hè da nutà chì per i campioni cù un spessore inferiore à 30 mm, a norma specifica chì a forma di a sonda hè un pede di pressione pianu circulare cù un diametru di 2 mm ~ 10 mm. Per i campioni cù una durezza ≥35 IRHD, u caricu applicatu hè 22 ± 5 kPa, è per i campioni cù una durezza inferiore à 35 IRHD, u caricu applicatu hè 10 ± 2 kPa.

 

4.Chì apparecchiature di misurazione ponu esse raccomandate per certi materiali cumuni?

A. Per i campioni di trazione in plastica, hè cunsigliatu di utilizà un micrometru per misurà a larghezza è u spessore;

B. Per i campioni d'impattu cù intagli, si pò aduprà un micrometru o un calibru di spessore cù una risoluzione di 1 μm per a misurazione, ma u raghju di l'arcu in fondu à a sonda ùn deve micca superà 0,10 mm;

C. Per i campioni di film, si cunsiglia un calibru di spessore cù una risoluzione megliu cà 1 μm per misurà u spessore;

D. Per i campioni di trazione di gomma, si cunsiglia un calibru di spessore per misurà u spessore, ma si deve fà attenzione à l'area di a sonda è à u caricu;

E. Per i materiali di schiuma più fini, si cunsiglia un calibru di spessore dedicatu per misurà u spessore.

 

 

5. In più di a selezzione di l'attrezzatura, chì altre cunsiderazioni devenu esse fatte quandu si misuranu e dimensioni?

A pusizione di misurazione di certi campioni deve esse cunsiderata cum'è rapprisentazione di a dimensione reale di u campione.

Per esempiu, per e spline curve stampate à iniezione, ci serà un angulu di sforzu di micca più di 1° da u latu di a spline, dunque l'errore trà i valori di larghezza massima è minima pò ghjunghje à 0,14 mm.

Inoltre, i campioni stampati per iniezione averanu una contrazione termica, è ci serà una grande differenza trà a misurazione in u mezu è à u bordu di u campione, dunque e norme pertinenti specificanu ancu a pusizione di misurazione. Per esempiu, ISO 178 richiede chì a pusizione di misurazione di a larghezza di u campione sia ± 0,5 mm da a linea centrale di u spessore, è a pusizione di misurazione di u spessore sia ± 3,25 mm da a linea centrale di a larghezza.

Oltre à assicurà chì e dimensioni sianu misurate currettamente, ci vole ancu fà attenzione à prevene l'errori causati da errori di input umani.


Data di publicazione: 25 d'ottobre di u 2024