• pagina_banner01

Nutizie

Principiu di a camera di prova di invecchiamentu acceleratu di a resistenza à l'intemperie UV

A camera di prova di l'invecchiamentu à i raggi UV hè un altru tipu d'equipaggiu di prova di fotoinvecchiamentu chì simula a luce di u sole. Pò ancu riproduce i danni causati da a pioggia è a rugiada. L'equipaggiu hè testatu espunendu u materiale da pruvà in u ciclu interattivu cuntrullatu di luce solare è umidità è aumentendu a temperatura. L'equipaggiu usa lampade fluorescenti ultraviolette per simulà u sole, è pò ancu simulà l'effettu di l'umidità per via di a cundensazione o di a spruzzatura.

Ci vole solu uni pochi di ghjorni o settimane per chì u dispusitivu riproduca i danni chì ci vole mesi o anni per esse fora. I danni includenu principalmente scolorimentu, decolorazione, diminuzione di luminosità, pulverizazione, screpolatura, sfocatura, fragilità, diminuzione di resistenza è ossidazione. I dati di prova furniti da l'equipaggiu ponu esse utili per a selezzione di novi materiali, u miglioramentu di i materiali esistenti, o a valutazione di i cambiamenti di cumpusizione chì affettanu a durabilità di i prudutti. L'equipaggiu pò prevede i cambiamenti chì u pruduttu incontrerà fora.

Ancu s'è l'UV rapprisenta solu u 5% di a luce solare, hè u fattore principale chì face diminuisce a durabilità di i prudutti per esterni. Questu hè perchè a reazione fotochimica di a luce solare aumenta cù a diminuzione di a lunghezza d'onda. Dunque, quandu si simula u dannu di a luce solare nantu à e proprietà fisiche di i materiali, ùn hè micca necessariu riproduce tuttu u spettru di a luce solare. In a maiò parte di i casi, basta à simulà a luce UV di un'onda corta. A ragione per a quale a lampada UV hè aduprata in u tester di clima acceleratu UV hè chì sò più stabili cà altri tubi è ponu riproduce megliu i risultati di i testi. Hè u megliu modu per simulà l'effettu di a luce solare nantu à e proprietà fisiche aduprendu lampade UV fluorescenti, cum'è a caduta di luminosità, a crepa, u sbucciamentu, ecc. Ci sò parechje luci UV diverse dispunibili. A maiò parte di queste lampade UV producenu luce ultravioletta, micca luce visibile è infrarossa. E principali differenze di e lampade sò riflesse in a differenza in l'energia UV tutale prodotta in a so rispettiva gamma di lunghezze d'onda. Luci diverse produrranu risultati di test diversi. L'ambiente di applicazione attuale di l'esposizione pò suggerisce quale tipu di lampada UV deve esse selezziunata.

UVA-340, a megliu scelta per simulà i raggi ultravioletti di a luce solare

UVA-340 pò simulà u spettru solare in a gamma di lunghezze d'onda corte critica, vale à dì, u spettru cù una gamma di lunghezze d'onda di 295-360 nm. UVA-340 pò pruduce solu u spettru di a lunghezza d'onda UV chì si pò truvà in a luce solare.

UVB-313 per a prova di accelerazione massima

L'UVB-313 pò furnisce i risultati di a prova rapidamente. Usanu UV di lunghezza d'onda più corta chì sò più forti di quelli chì si trovanu oghje nantu à a terra. Ancu s'è ste luci UV cù onde assai più lunghe di l'onde naturali ponu accelerà a prova à u massimu, causeranu ancu danni di degradazione inconsistenti è reali à certi materiali.

A norma definisce una lampada fluorescente ultravioletta cù l'emissione di menu di 300 nm menu di u 2% di l'energia luminosa tutale, di solitu chjamata lampada UV-A; una lampada fluorescente ultravioletta cù l'energia di emissione sottu à 300 nm hè più grande di u 10% di l'energia luminosa tutale, di solitu chjamata lampada UV-B;

A gamma di lunghezze d'onda UV-A hè 315-400 nm, è UV-B hè 280-315 nm;

U tempu per i materiali esposti à l'umidità esterna pò ghjunghje à 12 ore à ghjornu. I risultati mostranu chì a ragione principale di sta umidità esterna hè a rugiada, micca a pioggia. U tester di resistenza à l'intemperie acceleratu da i raggi UV simula l'effettu di l'umidità esterna per mezu di una seria di principii di cundensazione unichi. In u ciclu di cundensazione di l'equipaggiu, ci hè un serbatoiu di almacenamentu d'acqua in u fondu di a scatula è riscaldatu per generà vapore acqueo. U vapore caldu mantene l'umidità relativa in a camera di prova à 100 per centu è mantene una temperatura relativamente alta. U pruduttu hè cuncipitu per assicurà chì u campione di prova forma in realtà a parete laterale di a camera di prova in modu chì u spinu di u pezzu di prova sia espostu à l'aria ambiente interna. L'effettu di raffreddamentu di l'aria interna face chì a temperatura di a superficia di u pezzu di prova cali à un livellu parechji gradi inferiore à a temperatura di u vapore. L'apparizione di sta differenza di temperatura porta à l'acqua liquida prodotta da a cundensazione nantu à a superficia di u campione durante tuttu u ciclu di cundensazione. Stu condensatu hè un'acqua distillata purificata assai stabile. L'acqua pura migliora a riproducibilità di a prova è evita u prublema di e macchie d'acqua.

Siccomu u tempu d'esposizione à l'umidità esterna pò esse finu à 12 ore à ghjornu, u ciclu d'umidità di u tester di resistenza à l'intemperie accelerata da i raggi UV dura generalmente parechje ore. Ricumandemu chì ogni ciclu di condensazione duri almenu 4 ore. Nutate bè chì l'esposizione à i raggi UV è à a condensazione in l'apparecchiatura hè realizata separatamente è hè coerente cù e cundizioni climatiche attuali.

Per certe applicazioni, u spruzzu d'acqua pò simulà megliu l'usu finale di e cundizioni ambientali. U spruzzu d'acqua hè assai utile.

dytr (5)

Data di publicazione: 15 di nuvembre di u 2023